anikó für

FürdőLadek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely)…

FürdésPalics (Палић, Palić), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szabadkáról Szeged felé visszamenve gondoltam megnézem a korábban nagy hírű Palicsot. Sajnos ugyanazt tapasztaltam, mint Szabadkán, van néhány szép új épület, de a zöme sajnos romlik. A tóparti sétányt éppen viakolorozták…

Gyógyvíz fürdőhelyDuszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet…

Gyűgy fürdőDudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó…

FürdőhelyLuhačovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Luhačovice-be látogatunk el. A gyógy-kúra helyekről először mindenkinek Karlovy Vary jut eszébe, esetleg Marianske Lazne vagy Frantiskovske Lázne. Ezek valóban nagyon szépek, de Csehország legnyugatibb részén helyezkednek el…

Gyógyvíz fürdőhelyKudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük…

FürstenfeldFürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi…

FurbaraStazione di Furbara

Az első családi nyaralásunk, és az első kapcsolatunk a tengerrel. Kalandos utazás után érkeztünk meg a Róma szomszédságában lévő kistelepülés katonai (légvédelmi) bázisára amelynek a sarkában volt kialakítva egy kb. 30 házacskából álló pihenőhely…

FürdőBad Hofgastein, Termálfürdő, Gyógyfürdő, Túrázás

Délután 1 óra körül értünk Bad Hofgastein-be, ahol az egyik tágas és szép vállalati apartmanba költöztünk be. Ezért nem is csodálkoztam azon, hogy belebotlottunk vásárolgatás közben férjem két munkatársába is, idejárnak ugyanis sokan a cégtől kikúrálni magukat…

FürstenfeldFürstenfeld, Freibad (Szabadtéri strand), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban már ígértem, be fogom mutatni a fürstenfeldi szabad strandot. Ha megnézitek a képeket, nagyjából ti is arra a következtetésre fogtok jutni, át kell értékelni az általunk eddig tudott tartalmat a szabad…

FürstenfeldFürstenfeld, Pfeilburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pfeilburg vára Fürstenfeldben található, nem messze a városközponttól (attól délre). Sajnos a várról (amely az udvar felől inkább egy kastélyra, a hátsó front felől pedig inkább egy erődített várra hasonlít) nem sok információt lehetett összeszedni…

FürstenfeldFürstenfeld by Night, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Fürstenfeldről most nem fogok sokat írni, az egy másik oldalon már megtörtént. Most kizárólag azért született meg ez a bejegyzés, mert az egyik napon (este) az az ötlet merült fel bennem, hogy Szentgotthárdhoz nincs…

FürdőKönigsdorf (Királyfalva), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mivel közeleg a strand szezon, most átfutok néhány határ közeli strandon. A sorban most a königsdorfi (királyfalvi) strand következik. Ide egy picit komplikáltabb eljutni, mint más strandokra. Le kell balra fordulni…

FurkaFurka hágó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hazafelé menet több hágón kellett átmenni, ezek közül az egyik a Furka hágó. 2436 m magas a hágó teteje. Sajnos egész úton hazafelé elég rossz időt fogtunk ki, így jó (szép) képet nem tudtunk itt csinálni, pedig…

FürstenfeldFürstenfeld, Schloß Welsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy kastélyt, ami némi ellentmondásban van az interneten látottakkal (vagy csak én nem tudok valamit). Már magát a helyet is eléggé nehezen találtam meg, mert semmi tájékoztatás, hogy merre van, pedig…

Oszd meg ezt a keresést: anikó für